miercuri, 21 octombrie 2009

Despre dragoste sau "dacă m-ai iubi, ai..." sau Efeseni 5



Se vorbeşte mult în zilele noastre despre îmbunătăţirea vieţii de cuplu.

Am citit şi eu multe articole pe temă, dar sunt genul de om care degeaba îşi face liste de reguli ori citeşte tone de reţete, pentru că memoria nu mă ajută să pun în practică exact ceea ce citesc.

Am nevoie de medicamente concentrate, pe care să le iau „o dată pe zi”.

Şi după lectura multor cărţi şi articole, baza a rămas tot Sfânta Scriptură. Într-un moment de cumpănă al vieţii mele, când toată „teoria” s-a disipat din mintea mea, singurul precept care mi-a rămas ca sprijin a fost „femeia să-şi respecte bărbatul”. ("fiecare aşa să-şi iubească femeia ca pe sine însuşi; iar femeia să se teamă de bărbat" Efeseni 5, 33)

Am auzit nu mai ştiu pe unde că „sunt călugăr” e un lucru pe care trebuie să şi-l spună un călugăr în fiecare dimineaţă când se trezeşte. Că monahismul nu e un vot care se depune odată, la tundere şi asta ajunge pentru toată viaţa.

Cred că, aplicat la viaţa de familie, „sunt soţie” e un lucru de care femeile căsătorite au nevoie să-şi amintească în fiecare dimineaţă. Gândul acesta - „sunt soţie” - trăit conştient (în conformitate cu Taina Cununiei) poartă în el sămânţa seriozităţii cu care îmi asum rolul acesta. Şi poartă în el respectul pe care îl acord soţului, respect care e esenţial pentru bunul mers al unei căsnicii.

Soţia e cea care trebuie, mai întâi, să se plece soţului, într-o smerenie care nu o coboară, ci o ridică la demnitatea pe care o are. O soţie smerită (a nu se înţelege prin asta că tolerează un comportament abuziv) poate muta munţii din loc, prin soţul ei. Smerenia ei, baza respectului pe care îl are faţă de el, îl va face pe acesta să strălucească din iubire. Simţind respectul ei, el va putea să-şi exprime în realitate întregul potenţial pe care îl are, cu care l-a înzestrat Dumnezeu.

O soţie smerită nu are aşteptări. Nu va spune niciodată „dacă m-ai iubi, ai...” Ea respectă în cel pe care l-a ales, din dragoste, pe Însuşi Domnul (Efeseni 5, 22).

6 comentarii:

  1. Intr-adevar, foarte frumos si foarte adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Saptamana aceasta blogul nostru implineste un an si ne-am gandit sa sarbatorim printr-un concurs.

    http://enacuisine.blogspot.com/2009/10/concurs-cum-le-sadim-copiilor-credinta.html

    Asteptam cu drag comentariile voastre!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tot ce ceea trebuie să facem ni se explică în Sfânta Scriptură...acolo e cheia fericirii şi aici pe pământ şi dincolo...Prin aceste explicaţii simţim iubirea lui Dumnezeu...Familia este o mică biserică în care învăţăm iubirea, iertarea, răbdarea etc...

    Te felicit sincer pentru un astfel de articol!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc! Cica am "nimerit" sa dau un search la cuvantul sotie si se potriveste la maxim. Nu prea intelege victima din mine "comportamentul abuziv", dar cred ca cu un beep la Doamne in "criza" se poate clarifica treaba. Multumesc!!!

    RăspundețiȘtergere

Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu

Cum să ne privim aproapele. Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu. Ce uşurime, ce stare de bine, ce fericită curăţie este atunci când omu...