marți, 6 mai 2008

Papadia

Dupa ce am adunat toate materialele necesare:
  • in primul rand, revista cu modelul;
  • foi verzi;
  • bete subtiri, gasite prin curte;
  • foarfece, cutie de ace cu gamalie, lipici si sculul de mohair galben:
Ne-am apucat de treaba, fiecare dupa puteri:
  • cea mica la decupat frunzele si fasiutele de hartie pentru invelit codite, iar apoi la lipit;
  • cele mari, la facut mosorul ce urma sa devina floricica, legat cu ata si taiat, astfel incat sa devina ca o papadie;
  • iar eu la ajutat in caz de nevoie...
Iata ca am reusit sa facem papadii. Sper sa va placa si voua. Fetele abia asteapta ziua de maine, sa le arate si colegilor ce au lucrat. Am in vas si o papadie adevarata, sa vedeti ca seamana :)
Acum, concluziile si invataturile:
  • desi ma gandeam sa aduc si materialul demonstrativ real, chiar fetele au venit cu initiativa de a merge in gradina sa aduca si papadie adevarata;
  • in timp ce lucram, aveam la indemana si cosul de gunoi si, pe masura ce lucram, decupam si taiam ata, puneam resturile direct in cos; ca de obicei, directiva e: pastram curatenia inainte, in timpul si dupa lucru la "locul de munca";
  • de asemenea, aveam pe masa cutia cu servetele, pentru eventualele accidente cu lipiciul;
  • papadiile realizate, dupa ce "vor veni de la scoala", vor orna frumos suportul de creioane de la fiecare birou;
  • asteptam toate martea urmatoare pentru a face si albinuta (m-a mirat ca nu si-au exprimat dorinta de a face in fiecare zi, ci martea urmatoare - tot ele au venit cu initiativa; si nu le-am povestit inca despre "ziua copiilor")

Ziua copiilor

Fetitei mele de 5 ani ii place foarte mult revista Pipo; mai gasesc si eu articole interesante in Pipo pentru parinti. :-)

Astazi vreau sa fac impreuna cu fetele papadia pe care am gasit-o in revista. Sa vedem ce va iesi
Posted by Picasa

56 de ani de la moartea Mariei Montessori

Deoarece azi este marti, iar marti e "ziua copiilor", m-am gandit sa postez aici amintirea unei personalitati care a avut o deosebita importanta in evolutia pedagogiei.

Maria Montessori (n. 31 august 1870, Ancona-d. 6 mai 1952, Noordwijk) a fost medic şi pedagog italian, care a creat o metodă specială de educare a copiilor foarte tineri, Metoda Montessori, înfiinţând peste tot în lume şcoli care aplicau metoda sa (şcoli Montessori).

Maria Montessori s-a născut la 31 august 1870 în Ancona, Italia şi a studiat medicina la Universitatea din Roma. A fost una dintre primele femei care au absolvit Facultatea de Medicină în Italia şi una dintre primele femei medic care au practicat medicina cu succes. A început să aplice multe dintre ideile sale personale despre educarea copiilor foarte tineri, cu vârste cuprinse între un an şi cinci ani, ocupându-se şi de copiii cu deficienţe mentale. Şi-a perfecţionat ideile şi aplicarea acestora în practică, începând cu 1907, de când a fost numită la conducerea unui grup de creşe şi grădiniţe dintr-o zonă foarte săracă a oraşului Roma. Acolo a început să aplice consecvent ideile sale educaţionale, care se concretizaseră între timp într-o adevărată metodă educaţională, metoda Montessori. Mult mai târziu, când metoda sa educaţională a devenit larg cunoscută în Italia, Europa şi în întreaga lume, generând zeci şi zeci de şcoli Montessori, Maria Montessori a călătorit foarte mult, supervizând sistemul şcolilor Montessori, scriind şi ţinând conferinţe.

În primul rând, este demn de remarcat că Maria Montessori şi-a concentrat atenţia şi metodele educaţionale asupra copiilor retardaţi intelectual, având deficienţe mintale din naştere, numiţi comun şi/sau popular idioţi.

Câteva dintre principiile sale pedagogice:
  • principiul de bază este autoeducarea şi aplicarea celor învăţate direct, nemediat;
  • crearea de grupe educaţionale care acoperă 3 ani, spre exemplu: grupa 3-5 ani, sau 6-9, sau 7-10, etc.;
  • încurajarea copiilor de a lua mereu decizii proprii pe care să le respecte;
  • curăţenia şi aranjarea locului unde îşi desfăşoară activitatea copiii să fie făcute de ei înşişi, în funcţie de modul specific cum se autoconduc.

Creeaza mediul de care familia ta are nevoie (3)*

In fiecare zi avem oportunitati incredibile de a influenta generatiile urmatoare prin munca noastra ca mame. Putem profita din plin de aceste oportunitati creand un mediu sigur pentru familiile noastre. Iata cum:
***
Sa facem din casele noastre un laborator de cercetare.
  • Sa ii ajutam pe membrii familiei sa-si descopere talentele si sa-si dezvolte abilitatile si inclinatiile.
  • Sa ii invatam pe copii deprinderi elementare de supravietuire, in diferite zone ale vietii, cum ar fi: prepararea mancarii, mecanica, tehnologie, ingrijirea curtii, citit si scris, organizare si exercitii fizice.
  • Sa le dam posibilitatea de a castiga noi cunostinte in zonele de interes si oferim situatii in care sa puna in aplicare aceste noi achizitii. Atunci cand un copil este pasionat de ceva ce noua nu ni se pare interesant, sa ne rugam lui Dumnezeu sa ne ajute sa il intelegem si sa il sprijinim in ceea ce vrea sa faca.
Sa ne facem casa o scoala. Sa ii invatam pe copii lucruri de care au nevoie pentru a reusi sa se integreze cu succes in societate, incluzand in asta:
  • deprinderi de relationare (sa initieze conversatii, sa vorbeasca la telefon, bunele maniere la masa, primirea musafirilor);
  • ingrijirea propriei persoane (a avea grija de propria igiena, a-si organiza timpul, banii si camera, a-si organiza invatarea si studiul pentru scoala);
  • activitati casnice (indeplinirea sarcinilor zilnice pentru pastrarea ordinii si curateniei in casa);
  • disciplina spirituala (ca lecturi biblice, rugaciune, frecventarea bisericii) si sa dezvolte trasaturi de caracter dupa model biblic.


Creeaza mediul de care familia ta are nevoie (3)

    *Articolul este o traducere a celui scris de Whitney Hopler, scriitor colaborator la Crosswalk.com, care poate fi gasit aici.

    {Jurnal de recunostinta} Ziua a 10-a: Miracolul vietii

    Azi sunt recunoscatoare pentru miracolul vietii care a ajuns si la mine dupa zeci, sute de mii de ani de existenta pe aceasta planeta, si ca...