duminică, 20 aprilie 2008

Psihopedagogie ortodoxa

Am gasit la Irina niste materiale foarte interesante despre educatia copiilor;
Se cunosc atat de bine lucrurile scrise din experienta efectiva a cresterii copilului si experienta "de serviciu", pe care o au unii psihologi!
Iar cand vrei sa-ti cresti copiii in duhul crestinismului, astfel de materiale sunt o binecuvantare.
Dau in randurile care urmeaza doar un mic exemplu:

Standarde
"Iar dacă nu vă place să slujiţi Domnului, atunci alegeţi-vă acum cui veţi sluji: sau dumnezeilor cărora au slujit părinţii voştri cei de peste râu sau dumnezeilor Amoreilor, în ţara cărora trăiţi. Eu însă şi casa mea vom sluji Domnului, că sfânt este!"
(Iosua Navi 24:15)

Ce asteptari sa ai de la copil?
... Am ajuns la concluzia ca trebuie sa trec peste sfaturile “expertilor” si sa decid eu dupa ce standarde doresc sa traiesc si sa ma astept ca si copiii mei sa le urmeze.
"Copilul se dă pe faţă din lucrările lui, dacă purtarea lui este fără prihană şi dreaptă.."
(Proverbe 20:11 )

Intai si intai
Inainte de a incepe sa-ti stabilesti standarde trebuie sa stabilesti faptul ca Dumnezeu ti-a dat autoritate asupra copiilor tai. Asta inseamna sa fii convins ca nu trebuie sa te astepti la nimic altceva decat ascultare de prima data din partea copiilor tai. Nu sa numeri pana la trei. Nu sa negociezi. Cerintele tale trebuie sa fie rezonabile, apoi trebuie sa te astepti sa te asculte imediat si sa-i inveti sa faca asta. Daca nu ai facut inca aceste lucruri, alege o zi si incepe. Incepe fara a privi in urma.
Hotaraste ca de acum inainte sa te daruiesti stabilirii si pastrarii ordinii si autoritatii in caminul tau.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu

Cum să ne privim aproapele. Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu. Ce uşurime, ce stare de bine, ce fericită curăţie este atunci când omu...