duminică, 25 mai 2008

Duminica la biserica

Am gasit la Candy o idee foarte frumoasa pentru duminica.
Ea a invitat pe toate cele ce ii viziteaza blogul sa lase un comentariu sau un link la o postare despre biserica la care merg duminica.
Mi-a placut ideea si am zis sa povestesc si eu in fiecare duminica despre biserica la care merg, despre cate ceva ce mi-a placut sau mi-a atras atentia, ori din predica parintelui, ori altceva... Voi vedea cu timpul.
Deci, vin si eu cu aceeasi invitatie ca si Candy, daca vreti sa impartasiti si altora impresii de la biserica unde participati la Sf. Liturghie, sunteti bine-venite.
***
Mai intai, pentru ca e prima postare din aceasta serie, va fac cunostinta cu biserica la care merg eu in fiecare duminica: Biserica Sf. Dimitrie - Bals
Photobucket
Este o biserica veche, nu mare, monument istoric, situata in plin centru Iasului, dar totusi ascunsa dupa blocurile binefacerilor comuniste, incat putina lume stie de ea. In acelasi timp, desi aflata in centrul orasului, daca intri in curte - oricand, la orice ora - si inchizi ochii, rupandu-te un pic de realitatea timpului prezent, poti uita unde te afli: mierlele canta ca in padure, vrabiile si lastunii se iau la intrecere in ciripit. Ramai uimit sa nu auzi masini si alte zgomote firesti punctului 0 al unui oras.
Biserica este ctitorie a medelnicerului Ioan Bals din 1690. A fost distrusa de un incendiu in 1723. Dupa ce a fost reconstruita de Ioan Bals, bisericii i s-a adaugat in 1781 un turn-clopotnita la intrare. De la numele ctitorului este si denumirea "Sf. Dimitrie Bals". Am facut aceasta precizare, deoarece am vazut odata pe un forum ca cineva intreba de un acatist al Sfantului Dimitrie Bals.
***
Nu m-am gandit de dimineata la acest subiect, de aceea nu am nici o fotografie cu interiorul; ramane pe saptamana viitoare.

semnatura

3 comentarii:

  1. Cristina, ce idee buna, o sa raspund si eu invitatiei tale saptamana asta :).

    RăspundețiȘtergere
  2. uite si linkul:

    http://dulcecasa.blogspot.com/2008/05/biserica-noastra-de-suflet.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Biserica mea preferata, este cea din Capu Dealului,Dragasani. E monument istoric, si parca ma duce cu gandul la inaintasii mei.http://capudealului.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere

Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu

Cum să ne privim aproapele. Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu. Ce uşurime, ce stare de bine, ce fericită curăţie este atunci când omu...