duminică, 18 mai 2008

Astazi e ziua mea...

Photobucket

În această lună, în ziua a optsprezecea, pomenirea sfinţilor mucenici Petru, Dionisie (Denisa), Andrei, Pavel şi Hristina (Cristina) fecioara. Dintre aceştia sfântul Petru era din oraşul ce se cheamă Lampsac. Adunându-se la Dacno, domnul cetăţii evridinilor, a silit pe sfântul Petru ca să jertfească Afroditei, şi nevrând acesta să se supună, ci mărturisind pe Hristos Dumnezeu, i-au zdrobit tot trupul cu legături, cu lemne şi cu roate. Pentru aceasta în timpul chinurilor şi-a dat duhul şi a luat de la Dumnezeu cununa nevoinţei. Iar Pavel şi Andrei se trăgeau cu neamul din Mesopotamia, şi fiind ostaşi sub zisul Dacno, s-au dus la Atena cu el. Şi fiind prinşi acolo Dionisie şi Hristina, Pavel şi Andrei i-au luat asupra lor să-i păzească, dar mai apoi ei au poftit pe sfânta Hristina, care era fecioară şi frumoasă şi în vârstă de nuntă, ca să se împreune cu dânşii spre păcat. Iar ea neînduplecându-se nici de cum, în loc să o silească ei şi-au schimbat gândul datorită învăţăturilor ei, şi au crezut în Hristos. Pentru aceasta Pavel, Andrei şi Dionisie au fost ucişi şi îngropaţi de mulţimea pietrelor azvirlite asupra lor; iar sfânta Hristina aruncându-se peste ei, i s-a tăiat capul.


Saptamana aceasta incep zilele mele:
Ma cheama Cristina, Elena, si e si ziua mea de nastere. Fac parte dintre cei care se bucura de ziua lor, chiar daca e semn ca trec anii...
Ma bucur si multumesc lui Dumnezeu ca m-a mai ingaduit un an pe lumea asta
Ma bucur si am prilej sa ma intanesc cu prietenii
Ma bucur si multumesc parintilor pentru ca m-au facut si mi-au dat aceste nume:
Cristina vine de la crestin (care vine de la Hristos)
Elena inseamna lumina:
Mie mi-ar placea si as vrea sa devin "Lumina Crestina", dupa cum imi zice si numele.
Am patroni spirituali doua femei modele de credinta si intelepciune.

2 comentarii:

  1. Ce frumos !
    Am ajuns aici de pe blogul Irinei si am aflat lucruri pe care nu le stiam.

    Si eu sunt Elena-Cristina si am si o fetita Andreea-Denisa, nascuta pe 16 mai.nu stiam de zilele acestor sfinti .

    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne ajută, Elena-Cristina
    Mă bucur să te cunosc!
    Bucurie şi pace de la Domnul!
    Cristina, cu drag

    RăspundețiȘtergere

Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu

Cum să ne privim aproapele. Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu. Ce uşurime, ce stare de bine, ce fericită curăţie este atunci când omu...