luni, 5 ianuarie 2009

Despre rugaciune

"Inainte de a ne ruga... e de neaparata trebuinta sa depunem pe Crucea lui Hristos tot ceea ce nu merge in noi si in jurul nostru: grijile, problemele, poverile noastre, de orice fel ar fi ele: 'Veniti la Mine toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi' (Matei 12,28), altfel e imposibil sa ne rugam pentru ca grija e primul nostru vrajmas; ea ne poate cuceri cu totul constiinta facand-o impermeabila la Dumnezeu; grijile acestei lumi sunt 'spinii' care 'inabusa' rugaciunea si o fac 'neroditoare' (Matei 13, 22).
Ce paradox: sa vrei sa te rogi Tatalui Celui Preamilostiv fara sa ai incredere in El si agatandu-te in continuare de problemele tale! Dar ceea ce inchide cel mai mult inima omului este lipsa iertarii. E in zadar chiar si sa incepem rugaciunea daca n-am iertat toate 'din toata inima noastra'[...]
E nevoie sa-i iertam pe toti, de aproape si de departe, care ne-au ranit de-a lungul intregii noastre vieti, constient sau inconstient, indiferent de importanta faptelor de care ne plangem. " (Alphonse si Rachel Goettmann, "Rugaciunea lui Iisus, rugaciunea inimii", traducere Maica Siluana Vlad)

4 comentarii:

  1. Draga mea Cristina, greseala aceasta am facut-o si eu...m-am rugat dar cu tot cu griji...pana la urma...ingrijorarile au sufocat si ultima farama de rugaciune...am o problema grava...nu ma mai pot ruga...:(pomeneste-ma si pe mine in rugaciune te rog, am nevoie....sa-mi recapat incredera inn Dumnezeu...sa ma pot lasa in mana lui orice ar insemna asta pentru mine..insa mi-e prea frica...
    Elena

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Elena, ce frumos ai spus ca ai nevoie sa-ti recapeti increderea in Dumnezeu; si ce greu e sa scapi de frica! Stiu, am trecut prin asta. Cu ceva vreme in urma eram impietrita de frica, dar nici macar nu stiam, tu stii.
    Chiar frica aceasta poti incepe sa i-o arati Domnului, aici sa-I ceri sprijinul (Maica Siluana spunea intr-o conferinta sau nu mai stiu pe unde sa incepem de unde ne doare cel mai tare), sa transforme aceasta frica in ce stie El ca ai nevoie.
    In aceasta frica, El te cauta pe tine.
    Iarta-ma ca ti-am raspuns asa, dar stii, eu nu sunt o rugatoare, ma rog pentru tine, pentru ca mi-ai spus, dar rugaciunea o caut si eu. Roaga-te si tu pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
  3. multumiri pentru acest articol, este intr-adevar folositor.

    RăspundețiȘtergere

Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu

Cum să ne privim aproapele. Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu. Ce uşurime, ce stare de bine, ce fericită curăţie este atunci când omu...