joi, 12 iunie 2008

Joia recunostintei

Dati multumire pentru toate, caci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

1Tes. 5:18


Zilele acestea au fost hotaratoare pentru ce vom face din clasa a V-a; e adevarat, fetele intra abia intr-a IV-a, dar pentru noi era esential sa ne hotaram mai devreme, caci, fiind la liceu de arta, trebuia sa vedem pe ce vom pune accentul in viitor: pe studiu intens la instrument sau la romana/mate - obiecte de concurs la alte licee.
Am discutat cu profesorii, atat cei de instrument si de teorie a muzicii, cat si cu doamna invatatoare; cu totii ne-au orientat spre muzica; discutand si cu fetele, am ajuns la concluzia ca ramanem pe muzica. Am ajuns la concluzia ca, desi poate nu vor ajunge mari pianiste, totusi, deschiderea catre frumos o pot primi mai degraba la un liceu cu un asemenea profil decat la unul in care ar trebui sa toceasca niste informatii poate nu intotdeauna agreabile pentru noi.
Am vazut ce fel de oameni pot iesi de pe mainile profesorilor de acolo si m-am gandit ca prefer asa. (Doamna de teorie chiar m-a intrebat: "Doar nu vreti sa le inchideti toata viata intr-un birou")
Intr-adevar, asa e! Eu toata viata am sperat la libertate, de ce sa nu le deschid si lor o asemenea perspectiva?
Si ca sa fiu "in ton" cu Irina, decupez si eu un citat din Acatistul de multumire, multumind pentru darurile cele bogate pe care le-a revarsat Dumnezeu asupra copiilor mei
"In sanul minunatei simfonii care ne infasoara cu bogatele ei armonii se face auzita chemarea Ta. Tu ne descoperi pridvorul Imparatiei ce va sa fie in dulceata cantarilor, in minunatele acorduri ale suntetelor, in simtirea inalta din glasuirea lor, in stralucirea lucrarii artistului. Orice adevarata frumusete ne poarta sufletul spre Tine, ca o puternica chemare, facandu-ne sa inaltam cu glas de sarbatoare cantarea: Aliluia!
Cu pogorarea Sfantului Duh, Tu luminezi si faci sa rodeasca arta pictorilor, inspiratia poetilor, gandirea savantilor. Cu puterea cunoasterii de sus patrund ei legile Tale, luminandu-le adancul intelepciunii Tale de Ziditor. Lucrarile lor si fara de voie Te marturisesc: O, cat te mare esti in operele lor, cat esti de mare in omul pe care tu l-ai facut!
Slava Tie, Celui ce Ti-ai aratat puterea in legile ce carmuiesc zidirea;
Slava tie, ca toata faptura e plina de legile pe care i le-ai randuit;
Slava Tie, pentru tot ce ni s-a descoperit prin harul Tau;
Slava Tie, pentru ceea ce cu intelepciune ne-ai ascuns;
Slava Tie, pentru geniul mintii omenesti;
Slava Tie, pentru puterea de-a lucra cele de folos;
Slava Tie, pentru limbile de foc ale inspiratiei;
Slava Tie, Dumnezeule, in veci!"


semnatura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu

Cum să ne privim aproapele. Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu. Ce uşurime, ce stare de bine, ce fericită curăţie este atunci când omu...