vineri, 18 aprilie 2008

Despre importanta Spovedaniei cu pr. Iustin Parvu

Pentru ca zilele acestea m-am spovedit, am zis sa caut si cateva materiale pe aceasta tema.
Am gasit unul aici, al pr. Iustin Parvu, de la m-rea Petru Voda.
Dau aici doar cateva fraze, care mi-au placut foarte mult:
"Trebuie sa avem mare grija cu copii nostri care trebuie dusi la biserica sa deprinda Taina Pocaintei. Atunci copilul va fi si ascultator in casa, sincer si oarecum indreptatit sa tina de sufletul si viata parintilor.
In viata de familie nimic nu face mai bine comuniunea decat in Taina aceasta a Spovedaniei.
Sotul se cunoaste cu sotia din Taina Spovedaniei,
sotia isi cunoaste sotul din Taina Spovedaniei,
copiii isi cunosc parintii din Taina Spovedaniei
iar preotul care este unitatea tuturor, in Harul lui Dumnezeu,
aduce pacea si linistea casei datorita acestei curatenii sufletesti,
unde troneaza Hristos si unde se insusesc devotamentul, dragostea si sinceritatea.
O familie se mentine prin dragoste, prin sinceritate si prin devotamentul pe care il are unul fata de celalalt.
"
~~~
" Cu cat un om este mai civilizat, cu cat este mai cult, cu cat este mai informat, cu atat este si mai bun crestin. Valoarea unui popor sau a unui om este cu atat mai mare cu cat cunoaste si traieste mai mult Evanghelia. Acesta ar trebui sa fie adevaratul chip nou al omului pe care noi il realizam in familie si in societate.
***
Dac-ar citi crestinul cu atentie numai a doua rugaciune de seara ar afla acolo toata filozofia crestinului in doua, trei fraze:
"Da-mi, Doamne, si mie, nevrednicului robului Tau, mantuirea Ta in asternutul meu. Lumineaza-mi mintea mea cu lumina intelegerii Sfintei Tale Evanghelii" - deci toata ziua omul trebuie sa traiasca cu cuvantul Evangheliei -, "sufletul meu cu dragostea crucii Tale" - deci este vorba de suferinta pentru aproapele, de daruire; ca zadarnica este viata ta traita in aceasta insingurare si in egoism! Nu, sufletul trebuie sa fie cu: "dragostea crucii Tale". Hristos pentru ce s-a suit pe Cruce? S-a suit pe Cruce din dragoste pentru omul cazut, pentru omul pierdut -, "inima mea cu curatia cuvintelor Tale" - deci aici este centrul de plecare a omului in viata, in inima. "Da-mi inima ta!" Nu vrea altceva Hristos decat inima omului. De ce bate Hristos la usa? Bate ca sa-i deschizi inima -, "trupul meu cu patimirea Ta cea ne­biruita" - deci mereu trebuie sa ai in vedere ca numai suferinta te duce pe drumul desavarsirii -, "cugetul meu cu smerenia Ta il pazeste" - alta intrebare: Ce este smerenia? Este mantia lui Dumnezeu."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu

Cum să ne privim aproapele. Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu. Ce uşurime, ce stare de bine, ce fericită curăţie este atunci când omu...